klik here..surprise!!!!


Tuesday 18 June 2013

bila waktu kan berakhir



Wahai tuhan jauh sudah lelah kaki melangkah...aku hilang tanpa arah ..rindu hati sinarmu..wahai tuhan hapuskan lah ..terangilah jiwa hitamku..ampunkan lah aku..terimalah taubatku...sesungguhnya engkau sang maha pengampun dosa..
ya rabbi izinkanlah aku kembali padamu..mesti mungkin takkan sempurna aku sebagai hambamu.. ampunkanlah aku ..terimalah taubatku..berikanlah aku kesempatan waktu..aku ingin kembali ..dan kembali...dan meski tak layak..dan sungguh tak layak aku.Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu. Andai bisa ku mengulang. waktu hilang dan terbuang. Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti. Tapi detik tak kembali. Harap ampunkan hamba-Mu ini
Malam kan berakhir, hari kan berganti. Takdir hidup kan ku jalani.
Waktu berputar rebulan dan matahari. Bunga yang mekar akan layu akan mati
Setiap pertemuan pasti ada perpisahan..setiap yang hidup pasti akan mati.
Langit bumi jadi saksi setiap detik yang berlalu
Hitam putih gelap terang di alam dunia
Semua wajah kan diuji dengan sesuatu yang dicintai
Harta benda dan segalanya semua kan binasa
Tinggallah namaku tinggalkan cintaku
Tinggalkan segala yang kupunya di atas dunia
Hanyalah diriku hanyalah amalku
Hanyalah sepiku menemani kesunyian di alam kuburku
Tiada bisa manusia mengulur sang waktu
Bila tiba masa datang maut menjemputku
Semua yang di mata semua yang dicinta
Semua yang dibangga akan hilang akan sirnanya
Tiada duka yang abadi didunia. Tiada sepi merantaiku selamanya
Namun ku percaya hati meyakini. Semua akan indah pada akhirnya. 






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...